13 augusti 2012

Stor suck

Idag har varit en bra dag, fast ändå inte. När jag kommer hem från jobbet (som var helt ok idag trots måndag) så står Fredrik och diskar undan lite. Två sekunder senare ringer en andfådd och panikslagen granne på dörren och säger att det läcker vatten ner till honom från oss. Han bor två våningar ner. Kul! Rörmokar-Benke kom förbi och kollade läget. Ingenting som läckte från kranen, då är det något rör som är trasigt konstaterade han. Till torsdag-fredag är vi alltså utan vatten i köket och då kommer de och river upp hela diskbänken. Kul liv. Vi sörjde med hamburgare och pommes frites (inget vatten nödvändigt) serverandes på papptallrikar (=mindre disk att diska på toan).

Gav mig ut på en arg-pepp-bedrövad springtur och lyckades komma runt 5km på 27.35min. Bättre och bättre dag för dag.. Kommer hem, duschar och inser att jag springer så snett med fötterna att jag fått en blodblåsa på sidan av foten. (!!!?!) suck igen. Löplabbet nästa! Eller såna här:



Är bra sugen på att prova dem!
Nu slänger jag mig i soffan och håller tummarna att inget ont händer mer idag. Måndag den trettonde, nya otursdagen eller?

Inga kommentarer: